Besleme Devresi

Arduino çalışmalarınızda beslemeyi bilgisayarınızın usb'sinden alabilirsiniz ama ek güce ihtiyaç duyduğunuzda?  pic projelerinizde breadboard'a dışarıdan besleme vermelisiniz.


Bunun için çeşitli adaptörlerle rahatça kullanılan breadboard üzerine takılan aşağıdaki besleme
modüllerini kullanabilirsiniz. Bu modüller usb girişlerinden 5v veya üzerilerindeki jak girişinden 12 volta kadar beslenebiliyor. Çıkışları da 3 ve 5 volt olarak üzerilerindeki jumper veya anahtarlarla seçilebiliyor.
Fakat pic  çalışmalarınızda devreye bir LCD veya fazla miktarda LED bağladığınızda akım yetersiz geliyor. LCD göstergeler kendilerini zor aydınlatıyor, üzerindeki yazılar okunamıyor. 

Bence en iyi çözüm evinizin bir köşesin atıl durumda bekleyen eski bir uydu alıcısı. Uydu alıcılarının besleme devrelerinde 3-5-12-20 volt çıkış var. Elektronikten biraz anlıyorsanız sizin için müthiş bir hazine. Akımı projeleriniz için yeterli, sıkıntı çıkartmıyor. Bu işlerden anlamıyorsanız sakın yanaşmayın. Çünkü elektrik çarpma ihtimali yüksek. Hayatınızı riske atmayın sakın. Zaten bu yazım işi bilenler için.

Ben eski bir uydu alıcısının besleme devresini söküp yine eski bir kesintisiz güç kaynağı kutusu içine monte ettim. Kesintisiz güç kaynağı kutusunun arkasındaki prizleri 220v bağlantı için kullanıyorum. Uzatma kablosu gibi iş görüyor. Bu prizlerden birine dimmer ekledim. Kalem havyamı ayarlı kullanıyorum. Ön taraftaki anahtar ile havya hattını açıp kapatabiliyorum.

Oldukça işlevsel bir güç istasyonu görevi görüyor.







Yorumlar